چرا سوپرمارکت ها به صندوق فروشگاهی نیاز دارند؟

///چرا سوپرمارکت ها به صندوق فروشگاهی نیاز دارند؟

با شناخت صندوق فروشگاهی برای سوپرمارکت ها ، خدماتی که به دارنده صندوق ارائه می دهد و ویژگی های صندوق فروشگاهی کمک به شناخت بهتر و بیشتر صندوق فروشگاهی به سوپرمارکت کنیم.

سوپرمارکت خصوصیتی که باید نسبت به بقیه سوپرمارکت ها و فروشگاه های اطراف خود داشته باشد ، تمایز خرید است !

تمایز خرید برای مشتری سوپرمارکت

در نگاه اول از دید مشتری ما باید تمام مولفه ها را برای خرید مشتری در نظر بگیریم همچنین بررسی کنیم چه امکاناتی را صندوق فروشگاهی به سوپرمارکت ارائه می دهد .

صندوق فروشگاهی برای سوپرمارکت ها

مولفه های خرید برای مشتری :

  1. یکی از ویژگی های خرید مطمئن از نظر مشتری دادن اطلاعات خرید به مشتری می باشد ( فاکتور خرید مشتری )
  2. دیگر ویژگی خرید مشتری ، خریدی به صرفه و با کمترین قیمت بوده ، که یکی از ویژگی های صندوق فروشگاهی هایمارت می باشد
  3. برای مشتری سرعت حسابرسی خرید بسیار مهم بوده و اگر زمان خرید طولانی شود ممکن است از خرید خود صرف نظر کند!
  4. خصوصیت مشتریان این است که نیازمند احترام متقابل از طرف سوپرمارکت می باشند و زمانیکه این احترام رعایت شود می تواند مشتری را جزو مشتری های ثابت سوپرمارکت شما کند
  5. و…

حال چگونه این اتفاق رخ می دهد ؟

مورد چهارم که به آن اشاره شد ، می توان گفت چکیده ای از دیگر موارد بوده و برای اینکه رعایت شود حداقل تغییری که باید انجام شود تمایز خرید برای مشتری از سوپرمارکت شما نسبت به جاهای دیگر است پس یکی از دلایلی که شما از صندوق فروشگاهی استفاده می کنید می تواند همین مورد باشد

اکنون می رویم سراغ خدمات و ویژگی های صندوق فروشگاهی برای سوپرمارکت و اینکه آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟

ویژگی های صندوق فروشگاهی برای سوپرمارکت ها عبارت اند از :

  • دارا بودن صفحه نمایش دوم رو به مشتری برای نمایش اطلاعات خرید  ( خیلی از صندوق ها این امکان را ندارند )
  • پرینتر همراه با صندوق برای چاپ اطلاعات خرید ( معمولا پرینتر جدا از سخت افزار داخلی صندوق می باشد )
  • سرعت خرید مشتری را بالا برده و زمان کمتری برای محاسبه خرید از فروشنده می گیرد ( این یعنی راه انداختن مشتریان بیشتر… )
  • داشتن بارکد خوان که دسترسی به قیمت کالا ها و همچنین سرعت خرید را بالا می برد ( صندوق فروشگاهی هایمارت بارکدخوان را به صورت رایگان بر روی صندوق های خود ارائه می دهد )
  • دارا بودن محیط نرم افزاری مربوط به صندوق فروش (معمولا صندوق های فروشگاهی دارای نرم افزار محدود برای حسابرسی سفارش می باشند اما نرم افزار صندوق هایمارت به طور کلی فرق دارد )
  • و…

با درنظر گرفتن ویژگی های ذکر شده صندوق فروشگاهی هایمارت نسبت به دیگر صندوق های فروشگاهی امکانات و ویژگی های منحصر به فردی دارد هم از دید نرم افزاری و هم سخت افزاری شامل :

۱٫امکانات سخت افزاری

  • صفحه نمایش دوم که خریدی مطمئن را برای مشتری رقم می زند زیرا مبلغ تخفیف و مبلغ کل خرید خود را به صورت لحظه ای می توانید مشاهده کند
  • پرینتر چاپ فاکتور صندوق فروشگاهی هایمارت به صورت داخلی در خود صندوق تعبیه شده به دلیل سهولت در استفاده از آن ، عمر بیشتر پرینتر و ایمن بودن در برابر عوامل محیطی مانند : گرد و خاک ، آلودگی و…
  • دستگاه بارکدخوان Data logic مدل Quick Scan Lite QW 2100 که همراه با صندوق هایمارت ارائه می شود ، این مدل بارکدخوان با قابلیت اسکن سریع بوده و به محض مشاهده بارکد روی محصول اطلاعات آن را بر روی صفحه نمایش می دهد
  • صفحه نمایش لمسی سمت فروشنده برای کار کردن راحت تر با صندوق ( صفحه نمایش سمت مشتری لمسی نمی باشد )
  • در صورت نیاز صاحب سوپرمارکت دستگاه به پرداخت به صورت رایگان در محل نصب شده و به صندوق هایمارت متصل می شود که خود باعث پرداخت راحت تر مشتریان با کارت همه بانک های متصل به شبکه شتاب می شود.

۲٫امکانات نرم افزاری

  • امکان بخش نسیه که جدیدترین امکانات صندوق هایمارت می باشد به مشتری و فروشنده این امکان را می دهد که مشتری خرید خود را به صورت نسیه انجام داده و مبلغ خرید به نام خود مشتری در صندوق هایمارت ذخیره شده و هر موقع که مشتری امکان تسویه حساب داشت میتواند به سوپرمارکت مراجعه کرده و حساب خود را تسویه کند ( اطلاعات بیشتر در صفحه ویژگی نسیه در صندوق فروشگاهی هایمارت )
  • امکان مشاهده مشتریان و اطلاعات مربوط به آنها ( خرید های انجام شده ، بدهی مشتری ، نوع خرید های مشتری ( اطلاعات بیشتر را در صفحه مشخصات نرم افزار هایمارت  میتوانید مشاهده کنید.)
  • امکان مشاهده گزارش فروش به صورت روزانه ، هفتگی ، ماهیانه و سالیانه (این ویژگی بسیار به مدیریت روند فروش سوپرمارکت کمک می کند )
  • بخش صدور فاکتور فروش برای صدور و چاپ فاکتور خرید مشتری
  • بخش دسترسی سریع : این بخش امکان تعریف کالا ها در خود را از دارد به این صورت که دارنده صندوق به بخش مدیریت کالا رفته و کالا هایی که فروش بیشتری دارند را به راحتی انتخاب کرده و به لیست دسترسی سریع اضافه می کتد ( این کار عمل خرید مشتری را بسیار تسریع می بخشد )
  • بخش مدیریت کالا برای مدیریت کالا های سوپرمارکت شما بوده و توسط تیم هایمارت در پروسه تولید صندوق ، اطلاعات تعداد حدودا ۵۵ هزار کالا در حافظه دستگاه ذخیره شده است ; دیگر نیاز نیست نگران زمان و بی حوصلگی وارد کردن محصولات خود باشید از قبل انجام شده ! همچنین این بخش برای اضافه کردن محصولات به بخش دسترسی سریع استفاده می شود .
  • بخش فروش آنلاین : فروش اینترنتی هایمارت می باشد که به زودی راه اندازی می شود.

و…

از امکانات نرم افزاری صندوق فروشگاهی هایمارت در بخش مدیریت کالاها به شرح زیر می باشد :

در این بخش کالاها بر اساس دسته بندی در دسته مربوط به خود قرار دارند و بعد از انتخاب دسته محصول مورد نظر می توانید آن را به سفارش مشتری یا به بخش دسترسی سریع اضافه کنید ( به طور مثال : چای طبیعت در دسته نوشیدنی ، چای سیلان ساده چای ۴۵۰ گرمی طبیعت ) بعد از اولین افزودن محصول از طریق مدیریت کالا به بخش دسترسی سریع دیگر نیازی نیست دوباره همان محصول را از مدیریت کالا اضافه کنید (البته این ویژگی برای فروشندگانی است که بدون بارکدخوان و در حالت لمسی تجربه کاربری راحت تری با صندوق هایمارت دارند )

حالا برمیگردیم به سوالی که ابتدای این بخش پرسیده شد : ( چرا سوپرمارکت ها به صندوق فروشگاهی نیاز دارند؟  )

  • جواب سوال بسیار ساده است : با توضیحات امکانات یک صندوق فروشگاهی از دید ( مشتری ، نرم افزاری ، سخت افزاری و ویژگی های آن) باید بگوییم کسب و کار های سوپرمارکتی که در حال توسعه کسب و کار خود و افزایش فروش هستند باید تمایزی در کار خود ایجاد کنند که این کار با خرید صندوق فروشگاهی امکان پذیر می باشد.

تمرکز بر روی سوپرمارکت خود بسیار امر مهم و هائز اهمیتی است که امروزه باید مورد نظر قرار گیرد.

دیدگاه خود را بنویسید